KALENDARIUM: 3 maj 1519 r. - Mikołaj z Mirowic (dziekan płocki i proboszcz warszawski) wypłacił książętom mazowieckim Stanisławowi i Januszowi 2000 dukatów zasądzonych od Jana Jeżowskiego (chorąży zakroczymski) i Jana Ojrzanowskiego (starosta warszawski), i innych współwinnych, na naprawę tam i odbudowę zawalonej wieży, leżącej z tyłu dworu książęcego w Warszawie

piątek, 13 grudnia 2013

Aplikacja mobilna "W gnieźnieńskim grodzie" źródłem dodatkowej wiedzy o wczesnośredniowiecznej osadzie w Bródnie?

Ostatnia aktualizacja: 13.12.13.


Wczoraj w serwisie Nauka w Polsce przeczytałem, że aplikacja mobilna "W gnieźnieńskim grodzie" - przygotowana przez Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie, otrzymała nominację w konkursie Mobile Trends Awards 2013 r. w kategorii „Aplikacja mobilna – edukacja”.

Szybko udałem się więc na stronę www.mppp.pl/makieta-ar, by pobrać tą aplikację i ją przetestować. Niestety moja ciekawość długo nietrwała. Zapomniałem, że nie dysponuję telefonem i tabletem z systemem operacyjnym Android lub iOS. Musiałem zatem obejść się tylko smakiem. Mimo to nic straconego, ponieważ moją uwagę zwrócił jeden ze znaczników do pobrania, którego plakat umieściłem poniżej. Co w nim mnie zainteresowało? Przede wszystkim treść i rysunki. Mogą one stanowić także jako dodatkowe źródło wiedzy o życiu codziennym we wczesnośredniowieczym Bródnie, a dokładniej mam na myśli wyposażenie chaty. Poza tym warto zobaczyć, jak rozwijało się Gniezno, gdy w tym samym czasie istniały w Bródnie gród i osada.


Ryc.1 Jeden ze znaczników do pobrania aplikacji mobilnej W gnieźnieńskim grodzie ze strony http://www.mppp.pl/makieta-ar/. Jeśli ktoś z Was chciałby zapoznać się z treścią tego plakatu, to pod adresem http://www.mppp.pl/makieta-ar/znaczniki/baner.jpg można go zobaczyć w większej rozdzielczości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz